Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z DISKUSÍ S TZV. "VLASTENCI" A SLUŠNÝMI LIDMI:

Pokud mi něco současná situace na Ukrajině opravdu připomíná, tak události roku 1938 mezi Československem a Německem. Rád se tedy pouštím do diskusí s tzv. vlastenci a slušnými lidmi a nepřestvám se divit. 

ONI: Ukroši by měli pochopit, že je konec a vzdát se. Akorát prodlužují válku a lidské utrpení.
JÁ: Vy musíte být zjevně horlivý fanoušek Mnichovské dohody a odstoupení našeho pohraničí bez boje.
ONI: Co tady taháte Mnichovskou dohodu? Tady jde o Ukáčka a ne o nás. Proboha, vzpamatujte se!
JÁ: Protože jde o dvě naprosto stejné situace. Ale píšete to sám. Nejde o nás, tak je to v pohodě. Až půjde o nás, budete k tomu přistupovat úplně stejně? Nebo jste jen takový pokrytec? Už jsme si to jednou zažili. Ala chápu, já kozu nemám, ale je dobré, když sousedova chcípne. Nám bylo ublíženo, tak je super, když teď může být ublíženo někomu stejně.
ONI: Ne, nejsou to dvě stejné situace. Tady nebyl ozbrojený převrat, při kterém se změnil režim, což vedlo k separatickým tendencím příhraničních regionů, abychom na ně posléze poslali armádu.
JÁ: Aha, takže ozbrojené akce našich našich legionářů, demonstrace v závěru války a akce naši armády proti vzbouřencům v pohraničí po vyhlášení republiky se jako neděly?
ONI: Plácáte hovadiny a fakt mě to nebaví. U nás se k moci nedostala protiněmecká junta!
JÁ: Ne, my jsme si jen vymysleli národ Československý, abychom mohli tři milion Němců označit za menšinu a ubrat jim na rovnocenném postavení.
ONI: Němci pořád mohli zakládat své strany a mít své poslance v parlamentu.
JÁ: Ano, stejně jako rusky mluvící lidé z východních oblastí Ukrajiny. Ostatně z takového prostředí vzešel i jejich současný prezident.
ONI: Jak moc jste hloupý, že nechápete, že na Ukrajině došlo ke změně režimu?
JÁ: No, já bych spíš řekl, že na Ukrajině došlo k nějakým demonstracím a po té nejedné změně vlády, které ovšem vzešly z voleb, ale budiž. Chcete mi tvrdit, že když jsme byli po stovky let královstvím a pak ze dne na den republikou, že u nás nedošlo ke změně režimu? Pak kdo je tady hloupý.
ONI: Naprosto nesrovnatelsné s tím, co proběhlo na Ukrajině a daleko v minulosti u nás. Ukrajinské vedení by si mělo sypat popel na hlavu a pustit Donbas a Luhansk.
JÁ: Takže i my jsme měli pustit Sudety, sypat si popel na hlavu a už nikdy je nechtít zpátky? Chápu to správně? Co na tom, jaký uběhl časový úsek. Němci se vznikem republiky nesouhlasili od začátku.
ONI: Ale tam byly přirozené separatistické tendence, které rostly s nástupem Hitlera, takže rozdíl vnitřního a vnějšího působení je celkem výrazný.
JÁ: Výrazný v čem? Jako české pohraničí nakonec rozvrátila nacistická propaganda, tak i východ Ukrajiny rozvrátila ta ruská a stejně jako v našem pohraničí operoval Freikorps řízený a podporovaný Wehrmachtem, tak operovali i na území Ukrajiny separatisté řízení a podporovaní Ruskem. Obě situace jsou téměř totožné.
ONI: Mluvíte blbosti a nic o tom nevíte. Smrt USA a západu! Sláva Rusku!
JÁ: Co s tím má co dělat Amerika a západ?
ONI: Nevíš? To oni za tu válku můžou a dokud tam budou posílat zbraně, tak ta válka neskončí. Jen prodlužují konflikt a zatahují svět do ještě větší války.
JÁ: Takže ta Mnichovská dohoda byla přeci jen v pořádku a naše krásné pohraničí bylo k Německu připojeno oprávněně? Přeci jen hrozil světový konflikt.
ONI: Ne! Mnichovská dohoda byla zradou západu.
JÁ: Zradou západu? A víte, že jsme měli na západě dohodu pouze s Francií a SSSR na východě? Nepřišel ani jeden. Pokud však odsuzujete tehdejší přístup světa a myslíte si, že jsme měli být podpořeni, proč nyní za přístup, po kterém voláte u nás, ty samé odsuzujete?
ONI: Úplně jiná situace. Tady hrozí, že válka přeroste ve světový konflikt. Mnichovská zrada byla pouze zbabělostí západu! Ať se Ukrajina vzdá svého pohraničí!!
JÁ: Ano, i u nás hrozil světový konflikt, kterého se světoví lídři báli a přinutili nás vzdát se pohraničí bez boje. Vidíte, téměř totožná situace. Proč tedy v jednom případě svět odsuzujete a v druhém voláte po přístupu, který sám odsuzujete? Přiznáváte tedy, že jste zbabělec?
ONI: Nejsem zbabělec, jen nechci válku.
JÁ: Myslíte stejně, jako ji nechtěli lídři tehdejšího světa, které jste za stejný přístup označil za zbabělce?
ONI: Ale západ tuhle válku začal!!!
JÁ: Jak? Je snad Putin jen loutkou západu?
ONI: Proč by měl být Putin něčí loutka?
JÁ: Píšete, že tu válku začal západ. Na Ukrajinu však vlítla ruská armáda. Je tedy Putin pouze loutka, která poslouchá příkazy západu?
ONI: Putin pouze chrání rusky mluvící obyvatelé pohraničí.
JÁ: Stejně jako u nás Hitler chránil německy mluvící obyvatele pohraničí?
ONI: Ale Ukrofašisti Rusy na Donabasse terorizovali!!!
JÁ: Jo, to Hitler o Češích v Sudetech tvrdil také.
ONI: Ale Hitler lhal.
JÁ: Stejně jako lže Putin, jen si dává na čas, takže mu to může věřit už jen naprostý vůl. Ale ok, když tam osm let probíhal tak strašný teror, proč jsme nezaznamenali žádný hromadný úprk obyvatel?
ONI: Protože tam mají rodiny a majetky?
JÁ: Jako měli Němci u nás?
ONI: Porovnáváte nesrovnatelné! Východ Ukrajiny prostě patří Rusku, protože tam žijí Rusové!!!
JÁ: Ano, i v našem pohraničí žili Němci. Mělo tedy patřit Německu?
ONI: Němci, kteří toužili žít v Německu, měli odejít do Německa.
JÁ: Okej, takže Němci měli odejít do Německa, ne Německo za Němci? Proč v případě Rusů podporujete opačný přístup? Proč se má Rusko roztahovat za Rusy a nemají jít Rusové do Ruska
ONI: Úplně jiná situace!!!
JÁ: V čem?
ONI: Protože ti Rusové na tom území žijí stovky let a nikdo se neptal, zda chtějí být Ukrajinci.
JÁ: Myslíte stejně, jako u nás žili Němci stovky let a nikdo se jich neptal, zda chtějí žít v Československu, Německu nebo Rakousku? Bylo tedy připojení Sudet zcela na místě?
ONI: Ale Němci přicházeli do našich zemí na pozvání našeho panovníka. Ukrajina vznikla zničeho nic až roku 1917 a ti Rusové se náhle ocitli na území nového státu.
JÁ: Jo, to máte pravdu. Němci přicházeli do království na pozvání panovníka v době, kdy o existenci nějakého ruského národa nemůžeme ani pořádně mluvit. Odcházeli do království, které bylo po staletí součástí Svaté říše římské národa Německého a později Rakouského mocnářství. Také se v roce 1918 ocitli na území úplně nového státu, který před tím nikdy neexistoval a s jehož filozofií úplně nesouhlasili.
ONI: Pokud Němci nechtěli žít v Československu, měli odejít do Německa!
JÁ: Takže i Rusové, kteří nechtějí žít na Ukrajině, mají odejít do Ruska? Nikdo jim v tom přece nebrání.
ONI: Nebrání. A proto podle rady Zelenského odchází do Ruska a berou s sebou svoje rodiny, majetky, domy, půdu...
JÁ: Stejně jako Němci po odevzdání Sudet! Vidíte to, přeci jen měly Sudety zůstat součástí Německa a Němci tak jít do odsunu i se svými rodinami, majetky, domy a půdou.
ONI: Jsi jen omezený tendenční mozek, který zná jen rusofobii!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tento rozhovor samozřejmě nikdy neproběhl slovo od slova v tomto znění. Za poslední měsíce jsem však vedl takových diskusí tolik, že jsem si dovolil vše seřadit do jednoho zápisu, aby bylo jasně vidět to neskutečné pokrytectví některých našich spoluobčanů a pošetilost doby, v níž žijeme. Místy cituji, místy přepisuji části mých diskusí zbavené pravopisných chyb (protože čím jsi větší vlastenec, tím hůře ovládáš rodný jazyk) a vulgárních výrazů, bez kterých se taková učená diskuse s absolventy Vysoké školy života neobejde. Někde naopak ladím obsah slov tak, aby se dalo smysluplně přejít od jednoho tématu k druhému. Nic jsem si však nevymýšlel. Pouze cituji, parafrázuji a předkládám odraz pokroucené reality dnešních dní. 

Autor: David Wiltsch | pátek 14.10.2022 15:58 | karma článku: 27,60 | přečteno: 804x
  • Další články autora

David Wiltsch

West Highland Way. Skvělý způsob, jak poznat kus Skotska.

Chceš poznat kus Skotska a nevyhodit za to majlant? Zkus se vydat na West Highland Way, která patří k nejkrásnějším trekům v Evropě a je nejoblíbenější dálkovou trasou ve Skotsku. Sám jsem letos přešel celé Skotsko téměř bez pěněz

18.2.2024 v 16:01 | Karma: 14,81 | Přečteno: 288x | Diskuse| Cestování

David Wiltsch

I zrádní zbabělci z Mnichova jsou vedle Andreje Babiše odvážní hrdinové

Češi jsou ublížený národ a přístup světa v roce 1938 berou jako největší křivdu historie. O to překvapivější je, kolik jich nyní přeje stejný osud Ukrajině a jak moc preferují kandidáta, který by zrazoval spojence bez mrknutí oka.

23.1.2023 v 15:46 | Karma: 30,05 | Přečteno: 611x | Diskuse| Politika

David Wiltsch

Čtyři důvody, proč Miloši Zemanovi napatří do rukou tajné informace

Zeman požaduje seznamy ruských agentů operujících na našem území. Nehorázné, skandální, pobuřující. Napadají mne hned čtyři zásadní důvody, proč zrovna jemu žádné tajné nformace do rukou nepatří.

1.12.2020 v 17:05 | Karma: 28,43 | Přečteno: 848x | Diskuse| Politika

David Wiltsch

Babišův daňový kolotoč aneb Čau Andreji, něco mi vysvětli

Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji co jsem slíbil a zároveň odvolávám, co jsem neslíbil a slibuji, co jsem odovolal. Zrhuba tak by se dal vystihnout Babišův názorový kolotoč ohledně rušení superhrubé mzdy.

23.11.2020 v 21:07 | Karma: 44,25 | Přečteno: 7405x | Diskuse| Politika

David Wiltsch

Vážené ministerstvo životního prostředí

Situace okolo otrávené Bečvy, průtahy a podezření kolem vyšetřování a především vystupování ministra Brabce mě nenechávají ani trošku klidnými. Nedá mi to. Musím se ozva. Pokud se ve věci nezačne okamžitě jednat, měl by odstoupit.

4.11.2020 v 13:32 | Karma: 17,78 | Přečteno: 264x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

  • Počet článků 153
  • Celková karma 14,81
  • Průměrná čtenost 2211x
Byly časy, kdy jsem se zde pozastavoval a rozčiloval nad věcmi společenskými a politickými. Během Covidu však nastal v mém životě zlom a já absolutně propadnul trekingu a cestování a z dosavadního koníčku a snů se stala neprostá posedlost. Z mladého politicky aktivního člověka se tak stal naprostý Tulák, který od té doby každého jara a podzimu vyráží na cesty napříč Evropou a také během léta tráveného v Tyrolsku, které se mu stalo domovem, podniká jedno dobrodružství za druhým.

O těchto svých dlouhých cestách nejrůznějšími kouty Evropy už delší dobu píši formou deníku dost detailní blog Deník Tuláka, kde své cesty rozebírám den po dni, píši o svých pocitech a zážitcích, zmiňuji tipy na cestu a především články zásobuji hromadami snímků z mých toulek horami a přírodou.

Vzhledem k tomu, kolik času trávím v tyrolských alpách, rozhodl jsem se v celkem nedávné době začít pracovat také na stránkách Toulky po Tyrolsku, které mají být takovým přechodem mezi průvodcem po Tyrolsku a zároveň mým tyrolským deníkem. 

Tady na Idnes se k vám vracím, protože se chci pokusit vytovřit nový formát článků, než jsem tvořil doposud a formou krátkých článků představit nejrůznější místa a treky i zdejším čtenářům a naopak tak poněkud rozšířit jak obzory vaše, tak i okruh mých čtenářů a sledovatelů.

Instagram: https://www.instagram.com/wanderer__dave/

Detailní zápisky z cest: https://www.denik-tulaka.cz/

Toulky po Tyrolsku: https://www.toulky-po-tyrolsku.cz/