David Wiltsch

Bohuslav Sobotka - šašek nebo šachista?

6. 05. 2017 7:15:51
Počínání Bohuslava Sobotky v posledních dnech se může mnohý jevit jako jedna velká šaškárna. Co když jde však o záměrné kroky a promyšlenou šachovou partii, které opět nikdo nerozumí?

Když před pár dny Bohuslav Sobotka zaskočil celou zemi demisí vlády, byl jsem celkem v šoku a již si začínal malovat nejčernější scénáře a obávat se, že Babiš situace využije k převzetí totální moci, neboť mi přišlo, že lépe Bohuslav Sobotka Andreji Babišovi nahrát nemohl. Vždyť ten si přeje většinový systém a vládu pokud možno jedné strany právě proto, že zde pouze dvě vlády dovládly bez přerušení vládní krize. Nic nemohlo nahrát hnutí ANO pro jejich kampaň lépe. Okamžitě mi bylo jasné, s jak ofenzivní kampaní hnutí ANO přijde a hned následující dny mi daly za pravdu, když vyšel v novinách inzerát „Proč?“ poukazující na to, že Babiš něco ví a tak se jej „tradiční politici“ snaží umlčet. Nemyslím si, že kdyby jej chtěli umlčet, nechají jej běhat na svobodě a veřejně se vyjadřovat v médiích, ale co už, kdo má místo hlavy koblih, tomu asi nedojde, že to že Babiš nebude ve vládě mu ústa vůbec nezaváže. Naopak spíše rozváže.

Tak jako tak jsem nabyl jisté obavy, aby se svým způsobem neopakoval únor 1948. Docela živě jsem si uměl představit kampaň hnutí ANO spolu s podporou prezidenta Zemana v zádech, kteří by si nyní již nebrali servítek. Obával jsem se, že Zeman dosadí svou vlastní loutkovou vládu, která bude stále tak nějak podporovat pana Babiše a Babišovi prohřešky by tak nikdo opět neprošetřil. I přesto jsem mlčel, neboť mi něco říkalo, že všemu ještě není konec. A pohyby v ČSSD u mne taktéž vyvolávaly vlnu optimismu.

Pro mne nejdůležitější zvrat ve vidění situace však přišel až po té, co se Bohuslav Sobotka rozhodl namísto demise odvolat pouze ministra financí. Najednou mi to vše zapadlo dohromady jako dobře naplánovaná šachová partie, které si zkušený politik a šachista Zeman nevšiml, že se vůbec hraje. Během toho, co se prezident tetelil blaženým pocitem, jak může veřejně ponížit Sobotku a vysmál se slušným a pracujícím lidem, když prohlásil, že normální člověk má v sedm ráno hlubokou noc, ukázal se především v očích veřejnosti jako přímý podporovatel Andreje Babiše. Ukázal, jaké existuje propojení mezi hradem a vedoucím naši státní firmy. Pouto tak silné, že je pro něj prezident schopen začít vykládat si ústavu po svém. A tohle je myslím něco, co by nás mělo vskutku znepokojovat a snad právě proto to vypadá na tak velkou účast na akci „Proč?Proto!," které se má snad zúčastnit přes 3 tisíce lidí, tak jsem sám zvědavý.

Podávat demisi vlády se tedy jeví jako zcela zbytečné a Bohuslav Sobotka, který přesvědčil společnost, že padá vláda, tak může s klidem podat pouze návrh na odvolání Andreje Babiš, načež prezident by neměl na nic čekat, své rozhodnutí odkládat a okamžitě jednat. Ten tak však v rozporu s ústavou nečiní a naopak se nadále projevuje jako silný spojenec Andreje Babiše. Z tohoto pohledu se mi jeví taktika Bohuslava Sobotky jako naprosto geniální šachová partie a jak jsem napsal na svých stránkách AntiBabiš: "Musím uznat, že Sobotka je mnohem větší hráč, než jsem si myslel. Prvně udělá humbuk kolem údajné demise, čímž veřejnosti odhalí silné propojení mezi Andrejem Babišem a Milošem Zemanem. Mimo to se díky této kličce Zeman odhalí jako manipulátor vykládající si ústavu tak, jak se mu zrovna hodí. Nebo lépe řečeno, jak se hodí jemu a Andreji Babišovi. Také se tento lidový prezident vysmál svému lidu, když se vyjádřil v tom smyslu, že každý normální člověk má v sedm hodin ráno hlubokou noc. Posléze však Bohuslav Sobotka přišel s tím, že demise není na místě, neboť by nic nevyřešila a zasílá Zemanovi žádost na odvolání ministra financí. Navzdory Zemanově vystupování a plyvání na hlavu premiéra je to nakonec Zeman, kdo je tady k smíchu, neboť jej obehrál pro něj nejvíce neschopný politik. Myslel jsem, že Zeman šachy rád, ale Sobotka je asi radši. Teď je jen otázkou, co na to lidí a tam mám mírné obavy, neboť ti takovým kejklům nerozumí ..."

Je tedy jen otázkou, zdali tohle obyčejným lidem dojde. Obávám se, že ne. I když pravda, není ani tak důležité pochopit tyto kličky Bohuslava Sobotky, který se zjevně rozhodl obětovat vlastní kariéru i dobou pověst pro jen pro dobro státu. Důležité je to, na co tady všem veřejně odhalil, ač o tom mnozí již dlouho tušili. Nejde o nic jiného než o ono velice silné propojení "nadstranického" prezidenta s ministrem financí, kteří si z této země dělají vlastní cirkus a bez vší soudnosti nemají nejmenší problém obcházet zákony, případně si je vykládat po svém a to včetně ústavy. Hnus velebnosti. Panu premiérovi však nemůžu než nepoděkovat.

Autor: David Wiltsch | karma: 33.78 | přečteno: 5398 ×
Poslední články autora