Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51l70a30d42i90m42í78r 63H12r22u36b62ý 4867753684969

Jednotná Evropa by mohla být naším zájmem. Jenže ona není vůbec jednotná a není důvodu předpokládat, že se jednotlivé státy přestanou rvát o tučnou kost.

0/0
10.7.2017 15:51
Foto

L69e70o62n36t22ý21n74a 59C37h24v74á91t88a94l55o33v83á 1163645856

Ani jeden z Vámi uváděných pěti důvodů bohužel nemá oporu v historii. Války byly vždy vyvolány záchvatovitou snahou sjednotit kontinent a doufejme, že tentokrát tomu bude jinak. Do popředí se dostávají mocnosti jako je Rusko nebo USA? Ti jsou přece v popředí už dlouho. Hned po poslední válce sféry vlivu, pokud mě znalost historie neklame. To, že se můžeme navzájem potkávat, není zásluhou EU, to je zásluhou toho, že padla železná opona. Možná padla proto, že EU potřebovala rozšířit své trhy, ale pokud tomu tak bylo, tak jsme byli poslední na koho si EU vzpomněla. A jednotný trh je možné zajistit i bez EU na základě dohod, přesněji řečeno, EU tomu trhu dost brání. Asi jako RVHP, kdy autobusy smělo vyrábět Maďarsko, válcovaná ocel byla milostivě povolena ČSSR, plasty NDR, atd., kam to vedlo, ví většina, dobré to nebylo. Jediné čím může Evropa prorazit je právě ta konkurence malých evropských států.

0/0
10.7.2017 0:03

V66l74a29d48i52m88í28r 67H83r62u92b52ý 4497243934139

EU brání svobodnému trhu zejména systémem intervencí. Nejvíce to řve v případě dotací zemědělských (počínaje jejich nesmyslností vůbec a konče jejich protekčním přidělováním).

+1/0
10.7.2017 15:53
Foto

V90á40c52l39a95v 69C14h75u66c85h73m17a 6655121778796

Jsem všemi deseti pro aby se z EU stala federace. Rozpadlo by se to celé mnohem rychleji.

+1/0
9.7.2017 19:28

J20i82ř39í 94Ř51e24z82n33í91k 4162752743315

Z EU už je federace.

0/0
9.7.2017 23:25

J31o52z73e10f 52Č41e52r63n35ý 3891969703521

Bože, to sú kecy.

+1/0
9.7.2017 13:44

R80o66b24e20r11t 80M83á22s42l66o 1841981617767

Blábol.

1. Válka. Ano, od 2ww nebyl v Evropě žádný velký konflikt. Ale spojovat to nějak EU? Proboha proč? Většinu té doby byla Evropa rozdělena na dva vojenské bloky: Varšavskou smlouvu a NATO. Stejně tak dobře bych mohl tvrdit, že bychom se k tomuto rozdělení měli vrátit, abychom zachovali mír.

Navíc EU naštěstí žádnou armádu nemá. Stačí co dělá pohraniční stráž (Frontex). Obrana je věcí NATO a nějak to měnit by byla určitě změna k horšímu.

2. V jednotě je síla. A pochopil jste to heslo dobře? To heslo totiž říká, že pokud není jednota, tak je výsledný celek slabý. A ta jednota právě v EU není. Ano, lepší je menší jednotný celek než velký nejednotný. Ale to je přece argument proti EU nikoliv pro ní.

3. Odkaz předků. No doporučil bych si ty jejich díla opravdu přečíst a myšlenky projít. O federalizaci, společných zakonech, atd se tam moc často nemluví. Dokonce i ten vzpomínaný Kalergi toto zpočátku odmítal. A velmi často se naopak (zejména Masaryk) mluví o dobrovolnosti a možnosti zachovat si vlastní představy o vedení státu.

4. V různorodosti je krása. Ano a právě tuto různorodost EU, tak jak je dnes koncipovaná, zabíjí.

5. Společný trh (stejně jako volný pohyb osob) není věcí EU, ale jiných smluv. Viz. třeba Švýcarsko.

----------

I přesto vše ovšem nejsem příznivcem nějakého huráexitu. Ono se to totiž rozpadne i bez toho. A huráexitem bychom na sebe jen připoutali pozornost a zbytek EU by se nám velice rychle začal mstít. Nejsme tak silní jako Británie a i jí se chtěli mstít - než zjistili, že to prostě nezvládnou.

Je potřeba si prostě připravovat plán "B" počítající s koncem EU, či případný exit připravovat společně s dalšími státy (V4). A dělat si svou politiku, bez ohledu na Brusel. Koneckonců jak říkáte, není to tak strašné jako třetí říše a dá se to do konce snad vydržet.

+8/0
9.7.2017 11:11

R57a29d46e88k 93K38v54a44s43n98i17č23k70a 1344263847923

Podle Vašeho názoru zřejmě takové Švýcarsko musí nutně zaniknout, případně bude už brzy živořit někde na periferii Evropy.:-/

+6/0
9.7.2017 11:08

V42á33c97l42a26v 18K81o15p93ř89i18v88a 1854880105891

Švýcarsko je i historicky v úplně jiné situaci, než my. Jak vás tohle napadlo?

+1/−1
9.7.2017 11:58
Foto

M64a94r44t87i10n 12F41a97l46t32ý24n 9131876204598

Neuvažuje demagogicky.

+1/0
9.7.2017 17:38

P95a57v72e51l 74Š63t43í40p20e64k 5839983474465

Jen nevíte, v čem je tak jiná, že by EU nepotřebovalo a my ano

0/0
9.7.2017 23:38

V54l57a20d16i33m16í38r 81H95r91u39b91ý 4107953934929

Historicky jistě. A v čem je jiná jeho současná politická a obchodní situace?

0/0
10.7.2017 15:56

J78o27s82e40f 21P41a22r47á35k 7361306643331

Karma!!R^

+4/0
9.7.2017 8:35

J32a26r13o92s61l90a74v 14V95e64i14g30e24n60t 5808226828626

V podstatě jste shrnul to, co si z velké části myslím i já a proto karma!

+5/0
9.7.2017 8:34
Foto

T47o46m27á85š 66F26l17a34š23k45a 5715805956841

Členství v EU pro nás nemá alternativu i se všemi jejími zápory. Případný Czechxit by nám jen přinesl problémy mnohem větší, než jaké máme teď s EU. Nic není růžové, ale členství v EU je růžovější.

+8/−1
9.7.2017 8:02

D73a57n73i75e36l 97K48r15o29n87e81r 7614784196967

Nebyt toho jedineho nejaktualnejsiho problemu, souhlasil bych s vami. Jenze imigranti maji potencial na to Evropu, jak ji zname dnes, znicit. To neni zadna konspiracni teorie ani straseni populistu Okamurova typu. To je realita. S lidmi jako jsou tito migranti (nikoliv migranti obecne) nelze vybudovat kvalitni demokratickou spolecnost. Nebyt vitaci politiky, dala by se skousnout vsechna ta odporna byrokracie jakkoli s ni nesouhlasim. Ale jestli spolecnost, ktera celkem uznava demokraticke hodnoty, nabere miliny spatnych lidi, kteri je nesdileji a naredi se jimi, vznikne nepovedeny zmetek a o hodnotach, ktery vyznavame, si budeme moci nechat jen zdat. Jestlize Islam se stane v Evrope beznym, pak to bude stejne jako by se stal beznym nacismus...ta ideologie neni v nicem lepsi.

+7/0
9.7.2017 8:55
Foto

T80o40m34á51š 72F81l28a16š46k59a 5865845366761

Nelze než s vámi souhlasit. Ale Evropa má samoregulační mechanismy, které pomalu, ale postupně nastoupí. Vemte si vznik zelených stran v 70. létech. Byli považováni za blázny, podivíny, rozvraceče. A dnes hodně z jejich programu mají převzato všechny velké vládní strany, všude v Evropě. A takto to nakonec dopadne i s imigrací. Jenom si můžeme napáchat špatné zlo, když vystoupíme a pak už budeme jen sledovat samoočišťovací proces v EU. Ale už bez nás.

+2/−1
9.7.2017 9:09

L38u41b24o67š 28K56r65i86m15l 4847844240425

Vaše přirovnání k o samoregulaci eko-fašismu je opravdu úsměvné. Tento směr, který je přesvědčen, že může měnit fyzikální i chemické zákony, je opravdu důkazem samoregulace.R^R^8-o8-o

0/0
9.7.2017 19:54

J38i13ř14í 46Z97a37p42l14e46t39a33l 2120558512364

Naprostý souhlas. Všechny ostatní pošahanosti EU jsem ochoten překousnout, protože lepší alternativa není. Ale ta imigrační politika, ta dělá z EU naopak z dlouhodobého hlediska nejhorší variantu.

0/0
9.7.2017 11:14

J25i49ř22í 21F37o89g55e67l 2930591626402

Uvádíte, že rád ironizujete.

Tak tedy jako ironie dobré.:-P

+3/0
9.7.2017 7:35

P93a35v49e66l 57Š49t11í76p43e55k 5499863984445

Většina Vašich argumentů se zakládá na jakýchsi pocitech jednoty, když tu nade všemi vlaje ta jedna vlajka s hvězdičkami. Ovšem realita je taková, že rozhádanější Evropa tu už dlouho nebyla. Státy se jen předhánějí ve tom, jak by svou jedinou pravdu přes Brusel vnutily i zbytku kontinentu a zkorumpovaný na vše kývající europarlament se svou "národní frontou" má pravomoc ukrajovat naši suverenitu téměř donekonečna. Jednotný trh neznamená svobodný trh, protože svobodný trh by nepotřeboval největší byrokratický moloch v dějinách lidstva, který by se snažil ho jednotně centrálně plánovat. Svobodný trh zajistí EHS nebo EFTA, bez zbytečného hraní na politiku

+4/−1
9.7.2017 7:28

V34á93c84l44a25v 10K24o59p88ř45i71v13a 1154360825441

Karma. Už jenom proto, že nikdo nemá plán B. Ani ta Británie, jejíž vyjednávací pozice je je daleko silnější, než by byla naše. EU bude na silném partnerství s Británií záležet, ale nás by spláchli. To se vsadím. V postupující globalizaci malý státeček sám o sobě moc silnou pozici mít ani nemůže. Co budeme nabízet, abychom byli zajímaví a abychom měli stejné výhody jako členové elitních klubů?

+7/−4
9.7.2017 7:16

P19a85v45e95l 48Š77t96í72p74e62k 5549743914695

Británie má už plánů několik a rozhoduje se mezi nimi, že vám nepřijdou dost socialistické a vítací na realitě nic nemění

+3/0
9.7.2017 7:29

V10á34c21l91a64v 60K81o59p43ř61i25v43a 1454130935541

Plánů může mít milion, ale vyjednáno nemá nic. Co se týká vítací reality, tak britům šlo především o migraci z východní Evropy, což si tobě podobní nechtějí připustit.

+3/0
9.7.2017 7:37

P44a73v93e97l 45Š62t51í12p95e55k 5969223694625

Jen burani tykají cizím lidem. Připustit si kupodivu na rozdíl od kopřiv umím, že Británie si jako svobodná země sama rozhodne a já to budu respektovat.

+1/−2
9.7.2017 7:40

V55á49c67l28a45v 46K90o22p71ř31i62v59a 1524820805141

Svým příspěvkem jsi se ukázal jako neburan?;-D

+1/0
9.7.2017 7:58

P41a93v78e29l 27Š80t79í92p34e46k 5829193944185

Ano, protože respektuji suverenitu ostatních států, kterým burani chtějí diktovat

+1/0
9.7.2017 7:59

V63á69c88l80a15v 75K74o27p67ř56i62v32a 1124710455841

Nepochopil. Nedivím se.

0/0
9.7.2017 12:00

P20a67v31e90l 24Š12t43í49p45e74k 5689743934975

Ano, nepochopila kopřiva, co je to suverenita

0/0
9.7.2017 21:36

Z63d81e26n62ě66k 92B69á70r76t14a 6399242357310

Karma.Už jen myšlení podobných "vlastencu" a srovnávání EU s nacistickou "Třetí říší",mluví za vše.Jen hloupá demagogie.Zajímavé je,že většina "bijcu proti EU" je zároven i proruskými přicmrndáváči a ruskou pátou kolonou v Česku,náhoda to určitě nebude,silná a jednotná Evropa vadí především Rusku...

+5/−8
9.7.2017 6:47
Foto

V94l77a17d57i49m36í24r 86Š14ť93a60s36t49n45ý 1401166105323

Silná jednotná Evropa sjednocená nějakým papírem vymyšleným v teplé kanceláři a napsaným někde na rautu po schůzi? Už teď se celé Rusko třese hrůzou;-D.

+5/−2
9.7.2017 7:04

P68a91v80e15l 48Š15t52í24p48e89k 5269613984755

Vy vidíte ruské agenty snad i doma pod postelí, ale ukázat aspoň jednoho, to je problém

+3/−1
9.7.2017 7:30

V21á82c49l95a60v 27K54o71p49ř93i22v67a 1154650305351

V tobě ho vidím třeba já zřetelně. I když ne přímo agenta, ale užitečného...

+1/−4
9.7.2017 7:38

P46a97v38e91l 66Š38t84í88p39e12k 5149343864335

Jasně, ovšem kde konkrétně vychvaluji Rusko, bude asi hodně problém pro pana lháře doložit.

+1/0
9.7.2017 7:41
Foto

V70l51a94d83i24m66í94r 43Š54ť82a77s96t52n86ý 1921796985853

O tom, kdo je užitečnější, bychom si mohli povídat, vy jste ale poslední dobu o hodně zoufalejší.

+1/0
9.7.2017 8:26

V93á22c53l27a32v 16K19o81p96ř60i66v58a 1224290835251

Než ty?

0/0
9.7.2017 12:00

Z32d69e72n30e51k 62Z40a12m52e55c24n68i84k 3974951589123

je to dlouhé, jinak bych vám Vaše názory rozcupoval. Například tím, že Vám řeknu, že člověk dostal svobodu myslet a rozhodovat se sám, Nikde není dáno, že tak za něj mohou, nebo dokonce mají činit jiní. Jedinou otázku " co když se Vy, pan Bartoš a ostatní mýlíte?"

+3/−1
9.7.2017 6:09

V28l40a73d79i52s28l87a74v 41S68v43o76b94o70d57a 7220375635329

A proti otázka: Co když se mýlíte vy?;-D

+3/0
9.7.2017 7:21

Z17d77e44n40e81k 50Z73a76m91e49c96n98i63k 3174551939883

zůstanu na svém, nikam se neženu, nebudu živit bandu hrdlořezů, ale hlavně : bude to mé rozhodnutí!

0/0
9.7.2017 13:03

J19i44ř79í 50Z83a55p19l92e95t34a57l 2840658562574

Jenže ony si ty jednotlivé evropské národy zas tak podobné nejsou. A není to tak špatně, protože jak jste sám správně uvedl, v různorodosti je krása (už mi ale není jasné, kde jste přišel k tomu bludu, že EU různorodost podporuje). To hlavní, na čem se všechny tyto národy shodnou, je odpor k válce, proto taky nejspíš toto téma vévodí i vašemu blogu. Jenže na to už tu máme NATO (slovní hříčka neúmyslná).

K čemu je tedy EU? Mám pocit, že v dnešní době tak akorát k tomu, aby se pokusila realizovat utopický evropský levičácký superstát. Jenže tak jako každá levičácká utopie, i tahle dřív nebo později narazí.

Netvrdím, že chci czexit co nejrychleji. Nechci. Co chci, je se z tohohle průšvihu zvaného EU vyvléci co nejbezbolestněji, ať už to bude znamenat cokoliv.

+7/0
9.7.2017 2:17

J44i73ř51í 34Ř82e98z91n38í77k 4512942343445

A jak chcete realizovat jednotný trh bez evropského superstátu. A fakt se domnívate, že různorodost Indie, Brazílie, nebo Číny je menší?

0/−2
9.7.2017 6:02
Foto

V69l79a69d49i75m67í13r 91Š83ť80a32s32t34n46ý 1841256265913

Proč pořád dáváte mezi jednotný trh a EU rovnítko? Trh je přeci takový, jaký si ho zúčastněné strany stanoví a zařídí. Všichni ten trh potřebují, malí i velcí. To strašení jak se zhroutí EU a už nikdo v celé Evropě si od nás nekoupí ani šroubek, protože mu k tomu bude chybět papír s milostivým svolením z Bruselu, mě docela štve.

+6/0
9.7.2017 7:09

V36á92c48l64a89v 65K31o20p88ř27i16v11a 1984880305741

Pan Šťastný už predjednal dohodu o Czechxitu?

+2/0
9.7.2017 7:17
Foto

V33l26a64d17i18m96í52r 65Š59ť91a28s11t58n62ý 1161236605593

A víte, že by to nebylo ani tak složité? Stačilo by se dohodnout ve smyslu: buďme i nadále přátelé, potřebujeme se navzájem. Strčte si laskavě Lisabonskou smlouvu do pozadí a netlačte nás do věcí, které nechceme dělat, protože nám vyloženě škodí. Na jednotlivostech se dohodneme vždy, když budou aktuální.

+4/0
9.7.2017 7:29

V68á41c95l15a88v 13K27o65p77ř85i85v81a 1814430115581

Jenže mi se navzájem nepotřebujeme. To je trochu nezdravé sebevědomí.

0/0
9.7.2017 7:39
Foto

V23l68a60d19i83m38í49r 82Š14ť96a46s29t60n36ý 1201916505493

Vyrábíme komponenty pro celý automobilový trh Německa a podstatnou část Evropy. Jsme zařízeni jako moderní protektorát, vyrábíme zde za směšnou cenu pro státy, které toto zboží pod svou značkou s mnoha set procentní marží prodávají dál. Opravdu si myslíte, že by těmto státům nepřišlo líto přijít o takto snadno získávané bohatství a že by ho dokázaly rychle nahradit? Nečtěte jenom Eurohujerské listy a zkuste zapojit mozek. To, že jsme malí a bezmocní je mýtus uměle živený právě proto, abychom své emancipační a odstředivé tendence sami dusili.

+1/0
9.7.2017 8:33

J29i88ř78í 28Ř36e60z88n52í28k 4662782773205

Tak si to vymodelujte. Jednotný trh potřebuje jednoutnou celní politiku, tu musí někdo direktivně stanovit. A k tomu ještě potřebuje svobodný vnitřní trh. A teď to musíte zase hlídat, aby vám některá členská země neměla tendenci vybudovat nějaké obchodní bariéry. K tomu potřebujete nějak hlídat vnější hranice, jednotné daně, aby omezili daňovou konkurenci. To už máte krůček k jedné měně. Atd. atp.

Dva tři státy se mohou na něčem dohodnout, ale dvacetpět.

0/0
9.7.2017 12:55

P84a10v98e48l 47Š61t51í74p39e90k 5229103914665

Nijak, jednotný trh znamená spíše centrálně plánovaný trh. Chci svobodný trh bez regulací, jako ho zajišťovala EFTA a EHS

0/0
9.7.2017 7:31

J97i14ř50í 75Ř92e41z42n23í22k 4792942423985

Svobodný trh skončil v okamžiku, kdy byla zakázána legální distribuce tvrdých drog, možnost okrádání atd.

0/0
9.7.2017 23:29

P29a40v19e82l 13Š35t86í61p29e61k 5879723404975

Tak to je super důvod pro zavádění totálního socialismu, že existují tzv. tvrdé drogy.

0/0
9.7.2017 23:36



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.